Skip To Content
BEV, PHEV, E-REV

Гамата от електрически модели

Електрическите автомобили покриват голям спектър – от такива, които са основно задвижвани от ДВГ до такива захранвани изцяло от електричество:

Мек хибрид (mHEV)

Меките хибриди са задвижвани от двигател с вътрешно горене, който е подпомаган от компактен електромотор (<20 кВт) като допълнителен "бустер" и включва 48-волтова система за рекуперация. В подкрепата си за ДВГ той спомага за намаляване на разхода на гориво на последния и подобряване на нивото на въртящия момент при по-ниски оборотни режими. Меките хибриди не се приемат за електрическа форма на задвижване. 

Пълен хибрид (sHEV)

Автомобил с двигател с вътрешно горене и захранван от батерия електромотор. Принчипно той се задвижва от топлинния двигател, но при ниски скорости (до 50 км/ч) и на кратки разстояния (прибл. 3 км), е възможно и чисто електрическо задвижване. Електричеството необходимо за работата на електромотора се произвежда с помощта на двигателя с вътрешно горене.

Plug-in хибриден електрически автомобил (PHEV)

Подобен на пълния хибрид, но PHEV може да се движи и при по-високи скорости (до 130 км/ч) и на по-дълги разстояния (прибл. 40 км) само с електрическо захранване. Двигателят с вътрешно горене зарежда батерията, ако капацитетът и намалее под определено ниво. Батерията обаче може да се зарежда от външен източник и има по-голям капацитет.

Електромобил с удължител на пробега (E-REV)

Автомобил с електрическа батерия, който разполага и малък двигател с вътрешно горене имащ единствената задача да зарежда батерията. За разлика от Plug-in хибрида, двигателят удължаващ пробега не може да задвижва автомобила директно механично. 

Захранвани от батерии електрически автомобмили (BEV)

Задвижван единствено от електрически двигател, захранван от батерия, без използване на въглеводородни горива. Батерията се зарежда от външен източник. Локално 100% без емисии.

Електрически автомобили с горивна клетка (FCEV)

FCEV се задвижва само от електрически двигател, също, но за разлика от BEV, електричеството се генерира на борда от водородна горивна клетка, вместо от зареждана батерия. Водородните горивни клетки генерират електричество при свързването на водород с кислород. Както и BEV, FCEV са със 100% нулеви локални емисии.

В момента Opel произвежда два чисто електрически автомобила (Corsa-e и  ampera-e) и един plug-in хибриден електрически автомобил (Grandland X hybrid4). Нека разгледаме всеки един от тях:

Захранваните от батерия електрически автомобили имат: 
  • Електрически мотор и батерия
  • Батерия зареждана с кабел на зарядна станция (частна/публична)
  • При движение на автомобила батерията се зарежда и от рекуперираната енергия: на практика част от енергията при спиране се превръща обратно в електричество, от момента в който вдигнете крака си от педала за газта или натиснете спирачките.
  • Средният пробег в голяма степен зависи от модела, начина на шофиране, външните условия и капацитета на батерията. Някои модели могат да изминават над 300 км, на базата на определен цикъл на шофиране. Пробегът на Corsa-e е 337 км (по WLTP)1, а този на Ampera-e 423 км (WLTP)1
  • Шофиране при локално нулеви емисии
 

Открийте изцяло електрическият автомобил Corsa-e тук

Plug-in хибридните електрически автомобили са оборудвани с:
  • Електрически мотор и батерия, както и двигател с вътрешно горене, в случая  на Grandland X Hybrid4 1.6T с 200 к.с.2 
  • Батерията се зарежда с кабел на зарядна станция (публична/частна) или от бензиновия двигател 
  • По време на работа батерията се зарежда също и от рекуперираната енергия: спирачната енергия се преобразува обратно в електричество, в момента в който вдигнете карка си от педала за газта или натиснете спирачката
  • Средният пробег в изцяло електрически режим в голяма степен зависи от начина на шофиране, външните условия и капацитета на батерията. Някои модели могат да изминават над 40 км, на базата на определен цикъл на шофиране. Пробегът на Grandland X Hybrid4 достига 59 км (по WLTP)1  
  • Локално нулеви емисии при шофиране в изцяло електрически режим. Емисиите на CO2 за Grandland X Hybrid4 в хибриден режим са до 32 г/км (по WLTP)2.
 

Открийте Plug-in хибридният Grandland X Hybrid4 тук

1 Данните за пробега са определени съгласно методологията на тестовата процедура WLTP (регл. R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). При шофирането в реални условия разходът може да е различен и зависи от различни фактори, като начинът на шофиране, характеристиките на пътя, външната температура, отоплението/климатичната система, предварителното охлаждане/отопляване. 

 

2 Комбиниран разход на гориво 1,4 л/ 100 км; комбинирани емисии на CO2 32 г/км. Данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 се определят съгласно методологията на тестовата процедура WLTP, а съответните стойности се преобразуват обратно към NEDC за да се позволи сравнимост с други автомобили, съгласно регламенти R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 и R (EU) No. 2017/1151.