WLTP Cikalanasofirane Razhodanagorivo
За да се установи колко гориво консумира автомобилът и дали отговаря на стриктните емисии за отработили газове, всички нови автомобили преминават през стандартизирана тестова процедура. От 1 септември 2017 г. новата "Световна хармонизирана тестова процедура за леки автомобили” (WLTP) е задействана в ЕС за новите леки автомобили. Тя наследява NEDC (Нов европейски цикъл на шофиране), използван от 1992 г. . На тази страница ще откриете най-важните факти относно WLTP и как той се отличава от NEDC, както и информация за стандарта EURO 6d-TEMP и как той се отнася към процедурата за реално шофиране Real Driving Emissions Procedure (RDE). 

WLTP VS. NEDC.

WLTP NEDC
Температура при старта
14°C 20-30°C
Продължителност 30 мин
20 мин
Дял на стацион. положение 13% 25%
Дължина на цикъла прибл. 23 км
прибл. 11 км
Скорост Средна: 46.6 км/ч
Максимална: 131 км/ч

Средна: 34 км/ч

Максимална: 121 км/ч

Задвижваща мощност

Средна: 7 кВт

Максимална: 47 кВт

Средна: 4 кВт

Максимална: 34 кВт

Влияние на допълнителното оборудване, климатичната система (AC) и съпротивлението при търкаляне. Опционалното оборудване се взима в предвид по отношение изискваниякта за тегло, аеродинамика и съпротивление на търкаляне. Без климатик. Стойностите отчитат единствено съпротивлението при търкаляне.

WLTP: ПО-РЕАЛИСТИЧНИ СТОЙНОСТИ ЗА РАЗХОДА.

Новият цикъл WLTP взима в предвид ситуации които са по-близки до ежедневния живот от тези в NEDC. Той ви позволява да изчислите по-добре разходите си.

Новата Световна хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (WLTP) бе въведена на 1 септември 2017 г. за нови автомобили. 12 месеца по-късно тя става обвързваща за всички леки автомобили и по този начин наследява Новия европейски цикъл на шофиране (NEDC). Въпреки че е все още е лабораторен тест, WLTP е въведен с намерението да осигури на клиентите данни за разхода на гориво по-близки до реалните и да създаде ново ниво на прозрачност.

WLTP взима в предвид:

  • По-реалистична пътна динамика и външни температури
  • По-големи тестови дистанции
  • По-висока средна и максимална скорости
  • По-малко време за престой
  • Повече спиране и ускоряване

Опционалното оборудване също има влияние върху стойностите определени с използване на  WLTP цикъла на шофиране.

КАКВО Е WLTP ЦИКЪЛ НА ШОФИРАНЕ?

КАКВО Е WLTP ЦИКЪЛ НА ШОФИРАНЕ?

Цикълът на шофиране WLTP се състои от няколко фази, които са базирани на всекидневни профили на шофиране от цял свят. Сравнен с NEDC, той е по-динамичен, има по-малко стоп фази и по-дълги периоди на шофиране, с по-висока скорост в името на отразяването на днешните пътни ситуации.

 

Всяка комбинация двигател/трансмисия от определен автомобилен тип се тества с най-икономичното и изискващото най-висок разход оборудване. Въвеждането на WLTP доведе до увеличаване на публикувания разход на гориво и емисии на CO2, но сега те са много по-близо до реалния разход и емисии на CO2.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ПОКАЗВАЙТЕ ПО-МАЛКО
  • КАКВО Е WLTP ЦИКЪЛ НА ШОФИРАНЕ?

    Цикълът на шофиране WLTP се състои от няколко фази, които са базирани на всекидневни профили на шофиране от цял свят. Сравнен с NEDC, той е по-динамичен, има по-малко стоп фази и по-дълги периоди на шофиране, с по-висока скорост в името на отразяването на днешните пътни ситуации.

     

    Всяка комбинация двигател/трансмисия от определен автомобилен тип се тества с най-икономичното и изискващото най-висок разход оборудване. Въвеждането на WLTP доведе до увеличаване на публикувания разход на гориво и емисии на CO2, но сега те са много по-близо до реалния разход и емисии на CO2.

EURO 6 И RDE.

Тестови параметри WLTP RDE
Температура 14°C - 23°C
3°C - 30°C
умерени условия на теста

Тегло

Празен автомобил

с водач и 15% товар

До 90% допълнителен товар
Продължителност 30  минути 90 - 120 минути
Пътища Дефиниран цикъл Всеки път (градски, извънградски, магистрала) в ограничени в рамката на тестовите условия.

ТЕСТ В РЕАЛНИЯ ЖИВОТ.

При новия стандарт на емисии Euro 6d-TEMP, автомобилите ще трябва да докажат обявените нива на емисии в бъдеще при по-стриктни условия на тестовете. Това означава че стойностите на емисиите на азотни окиси (NOx) и твърди частици трябва да отговарят на нормите при  WLTP лабораторни условия, но да бъдат верифицирани и в тестове с ежедневно шофиране.

Тестовата процедура RDE (Емисии в реални условия) не изисква определен цикъл на шофиране; дистанцията, ускорението, външната температура, вятърът и трафикът се избират свободно в рамките на определени статистически гранични условия.