Diesel

OPEL DIESEL.

Чиста наслада. Ниски разходи. 

 

Изберете Opel diesel, ако за вас има значение:

  • Ниският разход на гориво, особено ако се движите извън града
  • Ниските нива на емисии на CO2 сравними с тези на хибридните системи
  • Високата надеждност, позволяваща интензивна употреба
  • Високият въртящ момент, незаменим когато се движите с натоварен автомобил
  • Общите разходи за поддръжка, сравними с тези на другите видове двигатели

Митове за дизела:

1. ЕМИСИИ

Мит 

Дизелите отделят повече замърсители.

Факт 

Модерните дизелови мотори имат по-малко въздействие върху околната среда от другите двигатели с вътрешно горене (вижте следващата страница за подробности за нашите опазващи околната среда решения). Десулфатизираното дизелово гориво означава пренебрежимо ниски нива на серни компоненти в сравнение с бензина. Емисиите на въглероден двуокис на практика са на нивото на автомобилите задвижвани от хибридни системи.

2. ЗАБРАНА ЗА ВЛИЗАНЕ

Мит 

Дизелите са забранени в много европейски градове.

Факт

Има забрани, но те съществуват само в някои европейски градове като Щутгарт, Берлин, Мадрид и Барселона и се отнасят за стари автомобили, които не покриват модерните стандарти за емисии, т.е. поне Euro 5. Новите двигатели на Opel отговарят на стриктните стандарти за емисии Euro 6.2 d-temp и дори Euro 6.3. 

3. ШУМ

Мит

Дизелите генерират повече шум и вибрации.

Факт

Многократното впръскване (включващо няколко етапа) и горивните камери със сложна геометрия значително намаляват рязкото нарастване на налягането, а това спомага за създаване на по-тих процес на работа. Двумасовият маховик, балансиращите валове и новите технологии за монтаж на двигателя към каросерията допълнително намаляват нивата на шум и вибрации.

4. ИНЖЕКЦИОН

Мит

Системите за впръскване на гориво са скъпи и ненадеждни. 

Факт

Няма 100 процента надеждна технология. В нормални условия на експлоатация обаче, модерните системи за впръскване на горивото осигуряват дългосрочна надеждност при използване на качествено гориво. От друга страна хибридните системи включват немалко допълнителни системи и технологии, увеличаващи риска от повреда.

 

5. ТУРБО ПЪЛНЕНЕ

Мит

Турботехнологиите не са нито надеждни, нито издръжливи.

Факт

В днешни дни до повреда в турбокомпресора може да доведе неподходящо използване на автомобила. Освен това турбокомпресорите в бензиновите двигатели функционират в доста по-сурови условия като по-висока температура и обороти. 

6. ДВУМАСОВ МАХОВИК

Мит

Смените на DPF и маховик са скъпи.

Факт

Управляваните от електроника двигатели са подложени на по-малко натоварване. Модерните двумасови маховици са изработени от висококачествени материали. В резултат от това проблемът на практика вече не съществува. Освен това, модерните филтри за твърди частици изискват обслужване само в автомобил с много голям пробег и дори тогава те могат да бъдат почистени и регенерирани в професионални сервизи многократно. 

7. ТЕГЛО И ДИНАМИКА

Мит 

Ниско ниво на динамика и високо тегло. 

Факт

Тягата на дизеловите двигатели е по-висока от тази на съответните бензинови и е сравнима с тази на хибридите. Стойностите на въртящия момент ясно показват този факт. Дори натоварени дизелови автомобили поемат плавно и бързо увеличават скоростта си от ниски обороти. Истина е че дизеловият двигател тежи повече от съответстващ бензинов, но пък е значително по-лек от хибридна система. 

8. РАЗХОД

Мит

Разходът на гориво в реалния живот е равен на този на бензинов двигател. 

Факт

Дизеловият автомобил изразходва средно с 15-20% по-малко гориво от бензинов. При по-тежките автомобили тази разлика може да бъде още по-ясно изразена. При динамично движение типичната хибридна система загубва по-голямата част от своите предимства, тъй като двигателят с вътрешно горене в много голяма част от времето работи под голямо натоварване. В този случай PHEV (plug-in хибридните електрически автомобили) изглеждат по-ефективни, тъй като могат да бъдат зареждани от външен източник. 

9. ХИБРИДИ

Мит

Дизелите са по-лоши от хибридите. 

Факт

Хибридният автомобил има ограничено интериорно пространство, а значителното тегло и сложната конфигурация на акумулаторната батерия имат сериозно влияние върху динамиката на пътя. Режимът на чисто електрическо задвижване е наличен само за къси разстояния, при ниски градски скорости на движение. На дълги разстояния двигателят с вътрешно горене трябва сам да се справя с това допълнително тегло. Това, от своя страна влияе на емисиите на CO2

10. ЗАГРАВАНЕ

Мит

Дизелите изискват повече време за загряване. 

Факт

Модерните дизелови агрегати, оборудвани с активно управление на охлаждането загряват точно толкова бързо, колкото и повечето бензинови мотори. 

ХИМИЧЕСКИ ВЕЩЕСТВА, КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ ПРИ ПРОЦЕСА НА ИЗГАРЯНЕ:

Дизеловите двигатели на Opel могат да снижат емисиите си до ниво от едва четвърт от законово одобрените лимити. Изключително важни са ниските нива на азотни окиси (NOx). Модерните дизели са по-чисти от бензиновите мотори!

(вижте данните за Opel Astra – средните емисии за дизелови и бензинови двигатели)

ЗАЩО ДИЗЕЛИТЕ СА ТОЛКОВА ЧИСТИ

 

 

СВЪРЖЕТЕ СЕ С ДИЛЪР