SKIP TO CONTENT
Batteries

ПРЕДИМСТВА НА ЛИТИЕВО-ЙОННИТЕ БАТЕРИИ.

Малки, компактни, мощни.

Литиево-йонните батерии са сърцето на електрическите автомобили. Те имат голяма изходна мощност и висок енергиен капацитет в сравнение с другите батерии. Това означава, че могат да съхраняват по-голямо количество енергия съотнесено към килограм. Литиево-йонните батерии имат множество предимства: благодарение на компактните им размери, те могат да бъдат удобно разполагани в електрическите модели на Opel. Освен това те изискват по-малко енергия за охлаждане и поддържане на работна температура. 

Добре е да се знае също, че нашите батерии не са подложени на т.нар. „ефект на паметта“. Можете да зареждате батерията на автомобила си толкова често, колкото желаете – дори на бързозарядни станции – без загуби на качества.

ЖИЗНЕН ЦИКЪЛ НА БАТЕРИИТЕ.

ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ЖИВОТА НА БАТЕРИИТЕ

Независими изследвания установяват, че можете да изминете между 250 000 и 500 000 км с една батерия на електрическия автомобил1. Надеждността на батериите следователно е на нивото на двигателите с вътрешно горене. Ето защо ние даваме 8-годишна гаранция на нашите електрически батерии, или 160,000 км шофиране. А, ако случайно се появят някакви проблеми, няма нужда да се притеснявате – вашият партньор на Opel може лесно да я замени. 

 

1 Средната стойност установена в това изследване приема експлоатационен живот от 250 000 км. Прочетете статията на английски тук: https://www.oliver-krischer.eu/wp-content/uploads/2020/08/English_Studie.pdf

 
ЦИКЛИ НА ЗАРЕЖДАНЕ

Има много начини да заредите вашия електрически  Opel. На публична зарядна станция1, той може да бъде зареден до 80% в рамките на 30 минути1. С множество други варианти за зареждане, вие можете да определят циклите на зареждане индивидуално, избирайки монофазна и трифазна зарядна станция (7,4 или 11 кВт). 

За радост добре познатата домашна мрежа (1,8 кВт) е налична навсякъде. Оптимизираният по отношение на мощността Green' up контакт на Legrand (3,7 кВт) осигурява дори двойно по-голяма скорост на зареждане (прибл. 20 км пробег на час зарядно време2). 

 

1 Теоретична стойност изчислена на базата на 337 км пробег по WLTP. На постояннотокова (DC) зарядна станция (100 кВт). Съответства на зареждане от напълно изтощена батерия. Времето за зареждане може да варира в зависимост от типа и мощността на зарядната станция, външната температура и температурата на батерията.  

2 Стойността се отнася за Corsa-e. Времето за зареждане зависи, освен другото, от мощността на интегрираната в автомобила бордова зарядна система (OBC), кабела за зареждане и типа и мощността на зарядната станция. 

 
КАПАЦИТЕТ
За да бъдем абсолютно точни, всеки електрически автомобил е оборудван с две батерии: една отговорна за задвижването и втора 12-волтова батерия, чието предназначение е използването на системи като централно заключване, вътрешни светлини, инструменти – като при всеки автомобил с ДВГ. Енергията на 12-волтовата батерия поддържа автомобила в готовност дори и след шест седмици престой. 
ПРОИЗВОДСТВЕНИ РАЗХОДИ НА БАТЕРИИТЕ

Производствените разходи на литиево-йонните батерии спаднаха драстично през последните години. Цената за един киловатчас през 2010 година все още бе 600 евро, прогнозата е за 83 евро на киловатчас към 2025 година1. Това е една от причини поради които електрическите автомобили станаха  по-достъпни през последните години.  

 

1 Можете да откриете повече информация на английски за развитието на литиево-йонните батерии на: https://www.statista.com/chart/23807/lithium-ion-battery-prices/

 
1 Теоретична стойност изчислена на базата на 337 км пробег по WLTP. На постояннотокова (DC) зарядна станция (100 кВт). Съответства на зареждане от напълно изтощена батерия. Времето за зареждане може да варира в зависимост от типа и мощността на зарядната станция, външната температура и температурата на батерията.

ПОДДРЪЖКА, ЗАМЯНА, ГАРАНЦИЯ.

ПОДДРЪЖКА НА БАТЕРИЯТА

Когато електрическият автомобил се сервизира от вашия дилър на Opel, той проверява куплунгите за зареждане, зарядните устройства и всички кабелни връзки. Така че не е няма да имате грижа за поддръжката на батерията.  

Важно за вас: Ще ви бъде издаден официален сертификат за батерията, потвърждаващ максималния и капацитет. Този сертификат е интегрална част от стойността на автомобила при препродажба.

 
ЗАМЯНА НА БАТЕРИЯТА
Замяната на батерията на електрическия автомобил става бързо при вашия партньор на Opel: първо батерията се демонтира от подподовата конструкция на автомобила, след което се монтира друга. Всичко това става за около пет минути. 
ГАРАНЦИЯ НА БАТЕРИЯТА
Гаранцията на батерията на нашите електрически автомобили е 8 години или 160 000 км – за запазване на поне 70% от оригиналното зарядно състояние. При всяка инспекция се издава сертификат за инспекция. Това гарантира, че ще получите добра цена при продаването на автомобила по-късно. 

1 Теоретична стойност, изчислена на базата на 337 км пробег по WLTP***. На постояннотокова (DC) зарядна станция (100 кВт). Съответства на зареждане от напълно изтощена батерия. Времето за зареждане може да варира в зависимост от типа и мощността на зарядната станция, външната температура и температурата на батерията.  

2 Стойността се отнася за Corsa-e. Времето за зареждане зависи, освен другото от мощността на интегрираната в автомобила бордова зарядна система (OBC), кабела за зареждане и типа и мощността на зарядната станция.

БАТЕРИИТЕ И УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ.

РЕЦИКЛИРАНЕ НА БАТЕРИЯТА

След осем до десет години употреба, батериите могат да бъдат зареждани само до ниво от 70-80%. След това те се заменят и старите батерии се подготвят за „втори живот“. Вторият живот може да означава няколко неща, като например монтажа им в станции за съхраняване на електричество от фотоволтаични системи и връщане на ток в мрежата при нужда. 

Батериите се рециклират едва след края на втория им живот. Като алтернатива, много от демонтираните батерии могат да бъдат свързани заедно, за да формират нещо като блокова батерия за буферно съхраняване на електричество от вятърна енергия и соларни паркове.

 
УСТОЙЧИВОСТ

В Opel, устойчивостта започва с избора на сурови материали и самото производството. За нас е изключително важно съответствието със всички стандарти за опазване на околната среда. Чрез висококачествено производство, съвети за шофиране и редовна поддръжка, ние гарантираме дълъг живот на батериите.  

Преработваме вгражданите батерии колкото често е необходимо, за да поддържаме въглеродния отпечатък на минимално ниво. В края на техния жизнен цикъл, батериите се преработват, за да бъдат използвани втори път. Едва след това ние поемаме грижата за ефективно рециклиране на суровите материали. Както виждате, в Opel правим всичко възможно, за да запазим нивото на влияние върху околната среда колкото се може по-ниско.

 
УТИЛИЗИЦИЯ НА БАТЕРИИТЕ
Няма нужда да се притеснявате за рециклиране на батериите на вашия електрически автомобил. Тъй като ние винаги тестваме капацитета на батерията по време на поддръжка имаме яснота кога е време за замяна – или рециклиране на батерията. 

ТЕХНОЛОГИЯ.

ПРОИЗВОДСТВО
За своето производство, електрическите автомобили се нуждаят от повече технологични метали от другите. От особена важност за батериите са суровите материали като лития и кобалта. Ето защо работим, за да намалим потреблението на сурови материали – през нововъведения в производствените процеси, по-висока ефективност по отношение материалите  и на последно, но не и по значение място всеобхватно рециклиране. 
КОМПОНЕНТИ И СВОЙСТВА

Литият има най-висок електрохимичен потенциал от всички метали и по тази причина до момента литиево-йонните батерии предлагат най-висока енергийна плътност от всички системи базирани на метали. Те имат множество предимства при електрическите автомобили, защото колкото по-висока е енергийната плътност, толкова по-лека е батерията при същото количество съхранена енергия.  

Електрическата батерия за автомобил тежи между 200 и 700 кг. Следователно енергийната плътност има директно влияние върху управляемостта и разхода на гориво. Между другото: гравиметричната енергийна плътност се измерва в киловатчаса на килограм (kWh/kg).

 
РАЗВОЙНА РАБОТА
За да можем да бъдем по-независими доставчици в бъдеще, ние строим гигафабрика до нашия завод за двигатели и компоненти в Кайзерслаутерн – най-големият завод за производство на батерии в Германия. Заедно със завода във северна Франция, ние ще произвеждаме един милион батерии годишно от 2024 година. 

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА БАТЕРИИТЕ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ.

КОИ БАТЕРИИ СЕ ИЗПОЛЗВАТ В ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ?

В нашите електрически автомобили се инсталират литиево-йонни батерии. Нашата цел е да произвеждаме батерии, които са с високо качество, но едновременно с това са и достъпни. Освен това отдаваме специално внимание на фактора устойчивост.

КОЛКО СТРУВА БАТЕРИЯТА ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛ?

Въпреки постоянно намаляващи цени, акумулаторната батерия продължава да бъде най-скъпият компонент в един електрически автомобил. Производствените разходи на нашите автомобили са около 6000 евро. Въпреки това, в комбинация с екологичните бонуси и атрактивните лизингови предложения, електрическите автомобили се превръщат в привлекателна възможност.

КАКЪВ Е ЖИВОТЪТ НА ЕДНА БАТЕРИЯ?

Литиево-йонните батерии имат експлоатационен живот от около 8-12 години, като през това време се очаква да бъдат извършени между 1500 и 2500 зарядни цикъла. Капацитет спада до ниво от между 70 и 80 процента от оригиналната стойност. Това зависи от метода на зареждане, броя на зарядните цикли, а също и от стила на шофиране. Opel дава гаранция на батерията от 8 години или 160 000 км.

КЪДЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ПОВТОРНО БАТЕРИИТЕ?

Електрическите батерии губят част от капацитета си във времето. Това обаче не означава че стават неизползваеми. Ние даваме на всяка батерия възможност за „втори живот“. Рециклирането става едва когато и той изтече.